Crni petao

Kako organizovati uspešan poslovni ručak

Poslovni ručak predstavlja odličnu ideju za dogovor i otpočinjanje saradnje, budući da se sagovornici nalaze u prijatnoj i komotnoj atmosferi, koja ne nalikuje onoj u kancelariji. Veruje se da poslovni ručak, iako niko to nije dokazivao ili istraživao, pozitivno utiče na klijente s kojima se lakše ostvaruje saradnja.

Kako organizovati uspešan poslovni ručak


Uspeh jedne firme, između ostalog, meri se i njenim imidžom. Kakav utisak ostavlja na okolinu, klijente i poslovne partnere. Zna se da utisak ponekada može da bude presudan, kada je izbor poslovnog partnera u pitanju. Kako bi što više impresionirali poslovne partnere i približili im aktivnosti firme, mnoge kompanije neguju tradiciju poslovnog ručka. Poslovni ručak predstavlja odličnu ideju za dogovor i otpočinjanje saradnje, budući da se sagovornici nalaze u prijatnoj i komotnoj atmosferi, koja ne nalikuje onoj u kancelariji. Veruje se da poslovni ručak, iako niko to nije dokazivao ili istraživao, pozitivno utiče na klijente s kojima se lakše ostvaruje saradnja.


Značaj poslovnog ručka


Poslovni ručak nije nešto što je današnje vreme iznedrilo. Ovaj pojam prvi put pominje se osamdesetih godina, kada su se uz jelo u nekom restoranu poslovni partner povezivali, razgovarali, delili mišljenja i eventualno sarađivali. Dok je osamdesetih poslovni ručak dobijao na zamahu, danas se s pravom može reći da je postao svakodnevica za brojne firme. Pravila nema, poslovni ručak organizuju mali i srednji preduzetnici, ali i velike korporacije. Zapravo svi oni koji bi želeli da deluju profesionalno i ozbiljno drugoj strani.  Značaj poslovnog ručka ogleda se u tome, što u enterijeru određenog restorana dobijate atmosferu koja nikako ne bi mogla da se stvori dok boravite u kancelariji. Opuštena i prijateljska atmosfera sigurno da će vam pomoći da klijenta ubedite u ono što ste naumili. Zbog toga ovakve prilike ne bi trebalo da propuštate. Pre same organizacije poslovnog ručka, važno je da najpre pozovete drugu stranu. Kako biste izbegli neugodnosti u smislu plaćanja računa, najbolje bi bilo da naglasite da na ručak vi pozivate. Osim toga, nazančite i o čemu ćete razgovarati. Onako usputno. Najbolje bi bilo da klijentu uputite mejl sa preciznim podacima, ili da razgovor obavite lično telefonom. Bez obzira za koji način se opredelite, važno je da napomenete šta je cilj vašeg susreta, gde i u koliko sati se nalazite.


Šta imati na umu prilikom organizacije poslovnog ručka


Izborom prostora za poslovni ručak ne samo da otkrivate i pokazujete svoj ukus, već i ukus vaše firme. Svakako da bi atmosfera trebalo da bude prijatna, ali nemojte ni da preterujete. Isuviše zamračena mesta, mogla bi vas odvesti u sasvim drugu krajnost. Muzika ne bi trebalo da bude preglasna kako biste se dobro čuli tokom razgovora. Izbegavajte mesta sa muzikom uživo. Ukoliko se sa klijentom sastajete prvi put i niste sigurni koju vrstu hrane on voli, nećete pogrešiti ukoliko vaš izbor bude restoran sa internacionalnom kuhinjom. Ovakvi restorani imaju bogate menije, pa čak i opcije za vegeterijance. Ako ste, pak, prinuđeni da organizujete ručak u gradu u kom niste domaći, onda je najbolje da se prethodno raspitate kod poznanika koji su iz tog grada da vam preporuče restoran za poslovni ručak. U slučaju da niste u mogućnosti, onda bi recenzije na internetu mogle da budu od koristi. Rezervacija je obavezna, kako ne biste i sebe i klijenta doveli u nezgodnu situaciju. Savetuje se čak da to uradite odmah po završetku razgovora sa klijentom, kog ste pitali da li je slobodan u određeno vreme. Sigurno ne želite da razgovor počne pod tenzijom. Neka rezervacija glasi na vaše ime, kako bi se klijenti prilikom dolaska pozvali na njega, a vi preuzeli ulogu domaćina.


Ne zaboravite na manire u restoranu


Današnji život nezamisliv je bez mobilnih telefona i računara. Na poslovnom ručku, oni ne bi trebalo da budu deo inventara i nije im mesto na stolu. Izbegavajte da se tokom poslovnog ručka javljate na mobilni telefon. Ukoliko je baš hitan poziv, izvinite se klijentu i obavite kraći poziv. Računar je dozvoljen samo ako je u svrhu posla i tiče se klijenta. Kada je o poslovnom razgovoru reč, savet je da ga ne počinjete odmah, već kad stigne jelo. Najpre budite Englez, pa ćaskajte o vremu, sportu, hobijima, neobaveznim stvarima. Na taj način ćete opustiti klijenta i napraviti prijateljsku atmosferu. Izbegavajte da govorite o kolegama koji nisu prisutni, šefovima i kompaniji. To može ostaviti utisak neprofesionalnosti i vas kao ogorčenog zaposlenog. Teme kao što su politika, religija trebalo bi da ostanu van restorana. Ne preterujte sa alkoholom, najbolje bi bilo čak i da ga ne pijete tokom sastanka, kako biste odali utisak odgovorne i pouzdane osobe. Jedno alkoholno piće je sasvim u redu. Poslovni ručak ne bi trebalo da traje predugo, ali ni prekratko. Kada vaš klijent prvi put pogleda na sat, znajte da je vreme da sastanak privodite kraju.


Ukusna hrana i prijatan ambijent u restoranu Crni petao


Ukoliko je mesto održavanje vašeg ručka Beograd, preporučujuemo vam restoran Crni petao u Ustaničkoj ulici. Razlog je vrlo jednostavan, pivnica restoran Crni petao je mesto dobrog ambijenta i ukusne hrane. Glavna prednost je internacionalna kuhinja, što je posebno značajno ukoliko ne poznajete ukus svog klijenta. Izborom Crnog petla, nećete pogrešiti, jer se na meniju nalaze specijaliteti iz Nemačke, Italije, Francuske…Ovde možete uživati u više od dvadeset različitih gastronomskih specijaliteta iz različitih delova sveta. Bilo da su to sočni burgeri i stejkovi ili rolovana teletina i juneća rebarca, vaš klijent neće ostati ravnodušan, a vi ćete imati mesto gde ćete moći ponovo da ga dovedete. Jedna od prednosti je i sam prostor koji se prostire na oko 400 kvadratnih metara, što vam omogućava da imate svoju privatnost i dovoljnu udaljenost od drugih gostiju. Ovo je naročito bitno kod poverljivih poslovnih tema. Tim je ovde dobro uigran, a čini ga više od trideset zaposlenih. Dobra stvar je što na jelo i piće nećete dugo čekati, a sve vam se to zbraja u efikasnost koju i želite da pokažate pred klijentom. Možda nije preterano bitno za vašu priču, ali restoran Crni petao raspolaže sa više od deset vrsta piva, domaćeg i inostranog. Pominjemo, u slučaju da je vaše jedno dozvoljeno piće upravo pivo. Takođe, ovde je i bogata ponuda vina, pa ukoliko niste pivopija, posavetujte se sa konobarom, koje vino bi najbolje pratilo vaš poslovni ručak. Ukoliko sumnjate, najbolje bi bilo da pozovete i već sada rezervišete poslovni ručak u restoranu Crni petao. Ko zna, možda od sada ovo postane vaše „stalno“ mesto na koje ćete voditi klijente i u prijatnoj atmosferi graditi imidž firme.